lördag 28 januari 2012

Dagen före..

Idag har vi kollat på Juniorernas och U23:ornas lopp på Belgisk TV, de sänder alla lopp med för och eftersnack. Ungefär som när vi visar skidor eller fotboll i sverige. U23-loppet var verkligen riktigt kul att se på, precis så ett cyclocrosslopp ska vara! Efter det har vi som inte tävlat snurrat ben en kort sväng på våra cyklar och Kajsa och jag hann till och med gå en sväng på stan. Såklart fastnade vi i en av de många cholladaffärerna, som inte bara har chokladbröst, utan även mer "seriösa" former. Fantastiskt! Och faktiskt rätt billigt om man jämför med liknande kvalitetschoklad i Sverige.

Sen har vi laddat på olika sätt för att bli riktigt på G till i morgon Vi har gjort upp belöningsstegar i form av antal belgiska våfflor vi får äta efter racet, beroende på vilken placering vi slutar på (ju högre upp destå fler våfflor..). Jag har lovat att tatuera mig och klippa av allt hår om jag vinner andra har lovat att springa nakna om Mange vinner. Ungefär så har vi hållit på.  Mest har nog ändå Mange laddat, främst genom att träna på att göra sitt tecken:
Med det M:et kommer han att vara mäktig då han rullar in och ställer upp till start i morgon. Själv har jag övat "Å", men det blev inte alls lika bra. Får nog hitta på något annat.

Nu är det sovdags. I morgon är det dags att ta sig an sanden på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar