lördag 21 januari 2012

6:a i uppvärmningen för Världscupen.

     Är det så konstigt att det känns lite tungt på slutet, när cykeln ser ut så här??
Det blev en 6:e plats i dagens tävling i Rucphen. En bana på mestadels gräs, i princip helt platt, förutom några slänter man skulle upp och ned för, tillsammans med en hel del svängar och några riktigt leriga, sugande partier. På startlinjen fanns både Damernas Världsmästare och Europamästare, så det var upplagt för hårt motstånd. En hyfsad start för min del och det blev snabbt utdraget tack vare de tungkörda partierna. Jag och Kajsa Snihs låg och jagade varandra i början, det var bra. Jag lyckades ta mig upp på en 6:e plats och höll den sen i mål. Kajsa slutade 9:a, så det blev jättebra med två svenskor bland de 10 bästa. I mål var cykeln minst 1 kg tyngre av all lera och allt gräs som fastnat på cykeln.


Marianne Vos var helt outstanding och vann med 2 minuter, den tjejen kan verkligen cykla fort. 

Imorgon är det världscupsdax. Det känns lite konstigt att inte kört banan innan, men vi gör det i morgon innan tävlingsstart, så det blir nog bra ändå!

3 kommentarer:

  1. Härligt filat på vevarmen där!
    Lycka till i morgon Åsa!

    SvaraRadera
  2. Tack :) Tyvärr kavlade jag däck istället..

    SvaraRadera
  3. Såg det nu, mindre bra :/ Men that´s racing som Amerikanarna säger, du kan ju fråga Darvell vad han gillar om det uttrycket från en viss Amerikanare ;)

    Hoppas klocktornet håller tyst under natten nu så ni får sova och ladda inför VM

    SvaraRadera