onsdag 24 juni 2015

Att fylla tomrum..


Det finns ju olika typer av tomrum, men det här handlar om hur jag ritar, hur jag ofta fyller hela pappret. Inom konstvetenskapen kallas det för Horror Vacui - rädsla för tomrum. Nu är jag väl inte så rädd för att det ska finnas tomrum, utan tycker snarare det är roligt när det är mycket grejer på bilden. Kanske är det ett uttryck för min något röriga hjärna. 
Bilden ovan var ett experiment av något som jag tänkt på ett tag. Florala mönster och vågformade mönster. Ska testa lite till och se hur det utvecklas. Nackdelen är att det tar så lång tid att rita alla dessa detaljer och jag är ivrig att få det klart för att se resultatet. Men det är väl bara att ha tålamod och se det långsiktigt.      
   
Det var för övrigt en galen men ändå ganska lugn dag på 1D igår. Ett pojkband har hängivna fans helt enkelt. Var mest glad över att det inte regnade, eftersom många i kön in till Ullevi var iklädda enbart minishorts och tunt linne. Jag antar att det är ett tecken på att man är äldre än 17 när man tänker så... Sen är jag glad för att det inte hände några allvarligare incidenter, även om det blev lite tumult ett tag då 1000-tals (90% tjejer) börjades springa mot en bil som troddes innehålla någon i bandet. Det var så klart falskt alarm.

Nu ska jag packa för att fly fältet. Tjo! 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar