onsdag 29 april 2015

På skogsdate med den girige..


Haibike Greed 9.50. Så här snygg är den! Idag blev det premiärtur i skogen på den, det kom regn och hagel men vem bryr sig väl om det när man har en ny cykel att testa. Kännes dock lite jobbigt att lera ned den det första man gjorde, så jag försökte undvika de värsta pölarna. Den funkade så klart kanon. Lite småjusteringar i som ska göras så sittställningen blir perfekt för mig -sen är den på topp. Ramen är riktigt lätt och XX1 komponenterna är jag van vid sen förra säsongen som jag vet funkar grymt bra. Det är också riktigt spännande med den nya RS 1 gaffeln. Den är något tyngre än de "vanliga" modellerna, men funktionen ska vara överlägsen. Dessutom blir den helt stum när man låser den, inte en millimeter flexar den, rätt coolt. Den verkar gilla skog och lera precis som jag, så vi ska nog bli vänner snabbt!    



Dessutom lyckades jag idag få tag på ett par lättare hjul att räjsa med -American Classics. Inte helt lätt att hitta hjul till den nya gaffeln, det behövs ett speciellt nav för att det ska funka.  

Så här är specen för dem som är intresserade:
Modell: Haibike Greed 9.50 29" Storlek: 40cm
Komponenter: SRAM XX1 + XX Bromsar
Gaffel: Rock Shocks RS 1
Styre: Haibike Ergo Carbon
Styrstam: Haibike Alu Superlight
Sadel: Tune Komm Vor
Sadelstolpe: Haibike Flexpost
Hjul: originalhjul: DT SWISS XM401 Racehjul: American Classics MTB race
Däck Schwalbe Racing Ralph 2,1 fram och bak.

Stort tack till Michael på Rideaway för kanonhoj och Allebike för kanonhjul. Detta kommer att bli grymt bra!
Redan i helgen är det dax för premiärrace, med Lidingö MTB. Kul att cykla lidingöloppet, jag har ju faktiskt sprungit det ett antal gånger för länge sen, både 10km och 30km. Nu ska det alltså cyklas. 

Uppkittningshjulen!

Jag är över lag ganska nöjd i dag eftersom jag även lyckats med att lämna in deklarationen -hela 5 dagar innan sista dagen. Jag brukar alltid söka om anstånd. Deklarera och greja med bokföring är verkligen inget jag har talang för och det var den hel del jobb med att få ordning på det av olika anledningar. Men så gött när det nu är klart! 


Allt detta måste ha gjort mig mer förvirrad än vanligt, jag hittade tex bordssaltet i badrumskåpet som hamnat där när jag gjorde en snabbstädning. Typiskt..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar