fredag 17 april 2015

Övningar i vacker miljö.



Tips om ni vill ha ett billigt nöje i helgen: 1.Ta er till Vitsippsdalen bakom Botaniska trädgården. 2: Gå omkring. 3. Njut av det ni ser, för det är just denna helg det kommer vara som bäst och vitast. 4: Avsluta med en kaffe i Botaniska Trädgården. 
Ibland fattar man inte hur privilegierad man är som har så fin träningsmiljö bara 5 minuter från där man bor. Ängårdsbergen är inte så stort till ytan, så långpass är inte att tänka på, men där finns många många stigar av olika slag och teknisk nivå. Och backar. Körde teknikpass igår eftersom kroppen var sliten efter de där 1:orna. 
Det var kul. Det finns en hel del ganska nya stigar i Änggården fixade av andra cykeldårar. Nu är det inga jätteimponerande hopp och grejer jag kör och det är inte för att imponera som jag lägger upp bilder och filmer. Jag vill visa att man kan utveckla sin cykling oavsett nivå, ålder och erfarenhet. Från att tex. inte ha vågat hoppa överhuvudtaget till att faktiskt göra det. Dessutom är det utvecklande att se hur man själv ser ut på film. Det är dax att bygga lite nya hopp nu tror jag, lite högre.


Och i helgen är det tävling. I Danmark. Spännande, är inte riktigt i mtb-form än, men kunde inte låta bli att anmäla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar