tisdag 1 april 2014

Osamarbete..


Det råder just nu inte ett samarbete, utan ett osamarbete mellan mitt huvud och min kropp. Huvudet vill träna, hårt och mycket, men vill inte sova. Kroppen kontrar med halsont och snuva. Jag antar att det bara är att försöka få de två delarna att samarbeta igen, men det är svårt att sova när man inte somnar, även om man vill somna och följer alla tänkbara regler för att sova bra. Att straffa kroppen när den inte gör som man vill är inget jag tror på, däremot tyckts kroppen tycka att det är helt ok att straffa huvudet när det inte gör som kroppen vill. För att hjälpa kroppen testar jag att använda ColdZyme nån slags munspray som ska minska bakterierna i halsen (ungefär som whiskygurgling fast utan alkohol och den äckliga smaken). Har ingen aning om det hjälper, men det gör det i alla fall inte sämre. Då detta är tredje infektionen sen slutet av januari börjar man ju fundera vad som gått fel då jag brukar vara förkyld ungefär en gång om året. Slump eller orsak? Svårt att svara på.  Ja ja, en ny bild har i alla fall blivit klar, alltid nåt i denna lilla "misär".  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar