onsdag 9 april 2014

CSS-kod och gym-rekord!

Jag har jobbat en hel del med CSS på sistonde. För er som inte vet så kan det enklast förklaras som kod som styr hur tex. en hemsida ska se ut när det gäller färger, storlekar längder, bredder, typsnitt och annat. Nu är inte jag någon superexpert inom området, men vill nog påstå att jag kan det ganska bra. Kanske har det till och med blivit lite för mycket av varan på sista tiden.
Häromnatten sov jag dåligt, inget ovanligt i sig, men denna gång blev jag störd av snarkningar. Ofta lyckas jag hamna i nåt slags mellanläge mellan sömn och vaket tillstånd, där jag fortfarande drömmer, men ändå är medveten och hör vad som händer omkring. I drömmen försökte jag hitta ett sätt att med CSS få bort det där jobbiga snarkandet. Inget hjälpte dock. Så här i vaket tillstånd tänker jag mig att det skulle kunna se ut något i stil med:

#sovandesambo {
volume: silent !important;
}


Det var en bra dag på gymet igår allafall och ytterligare ett bevis på det jag skrev om häromdagen -att en veckas vila inte behöver göra en svag och långsam. Jag har ju mitt lilla personliga gymprojekt -att klara av 5 st pull-upps. Igår orkade jag med 4 stycken, från att tidigare enbart klarat 3 (och en halv om man ska vara petig). Känns bra, men det var verkligen på gränsen att det gick. Klenisen är inte längre lika klen helt enkelt! Nu gäller det att lägga manken till för att kunna pressa den där sista med..

Imorgon blir det skogscykling igen hoppas jag!

Bild från helgens träningstvävling foto: Allebike


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar