onsdag 18 december 2013

Julcross!


Igår var jag som sagt och hämtade en extra lånecross hos Allebike, passande nog så här i juletid hade den röd/vit logga och röda detaljer, tex vajrar. Man kanske skulle komplettera med en röd styrlinda också, eller är det överkurs? Hur som helst det är grymt att extracykeln hann komma innan vi åker ner till Belgien. Det ska nämligen julcrossas både innan jul och i mellandagarna, hela 6 tävlingar blir det för min del, varav två världscupstävlingar. De andra tävlingarna kan iofs. också ses som  mindre världscupstävlingar, då de som är där för att köra Världscuperna också kör de race som finns tillgängliga före och efter. Hårt motstånd hela tiden alltså! Att ha två cyklar är nästan en nödvändighet på sådana här tävlingar. Ett måste och helt omöjligt att tävla om man inte har, om ni frågar de cykelcrossåkare som bor i Belgien. Men nu är ju inte vi så bortskämda här i Sverige utan klarar oss ganska bra ändå! Den nya cykeln är exakt samma ram och hjul som den gamla och har lite enklare komponenter. Tack vare ramen och hjulen blir den ganska lätt ändå. Kommer fungera kanon!

Idag har det också tränats, jag höll mig inomhus på grund av 3 grader, regn och mörker ute och inte ihopskruvad cykel. Det blev fina 3 minutersintervaller med kadensökning sista 45 sekunderna. Riktigt jobbig med belastning runt 5- 5,2w/kg. Sista fick jag lätta lite, så kanske blev det en för mycket! Så här såg i alla fall pulskurvan ut:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar