torsdag 28 mars 2013

Från Allebike till Österlen och Västtrafiksstrul..

Ikväll ses vi hos Allebike i Alingsås. 
Jag och Mackan är där tillsammans med en hel del annat trevligt Allebikesfolk och leverantörer. 
Efter det drar Markus och jag direkt till Mor och Far nere på Österlen. Sägs att det ska vara mycket snö där, så det är ju synd att man inte kan åka skidor med en hand så bra.

Tur i alla fall att Markus vill hänga med som chaufför, hade varit grymt svårt annars, då jag inte kan köra bil med gipset. Inne i stan går jag istället för att cykla som jag brukar. 

Häromdagen skulle jag dock köpa en SmS-biljett på västtrafik, men lyckades istället låsa mitt bankkort för onlineköp, när jag skulle registrera mig på sidan. Så jag fick gå dit jag skulle och Västtrafik förlorade en kund. Jag ger västtrafiks nya SMS system klart underkänt och undrar två saker. 1. Varför finns det ingen mobilversion av sidan man måste registrera sig på för att kunna använda mobiltjänsten? Det är säkert en hel del som tänkt åka spårvagn som, likt jag inte tänkt på, eller som kommer utifrån och inte vet, att man behöver registrera sig nu mer och som måste göra det precis innan de ska åka. Och alltså med största sannolikthet surfar in på sidan med sin mobil. De flesta vet väl hur det ser ut när man mobilsurfar på en icke mobil sida? Inte praktiskt. 2. Varför överhuvudtaget ha denna SMS-tjänst, då pengarna ändå dras från bankkortet (om man inte väljer fakturabetalning, vilket inte fungerade för min del) och det finns en möjlighet att betala med bankkort på spårvagnarna? SMS-tjänsten är ju helt överflödig i så fall, edtersom de flesta har sitt bankkort med sig och dessutom krångligare. Nej, det känns inte som om västtrafik inte tänkt till så bra här. Tur att man snart kan cykla igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar