tisdag 2 april 2013

Påsk med mera..

Här är en del av min påsk i bilder. Det blev Allebikemässa, en snabbtrip till ett snöigt Österlen, besök hos min gode vän Rolf, fika i Kåseerga, jobb på fotbollspremiären på Ullevi, trainerkörning och joggingrunda med Mackan. Jag har upptäckt att det nu går att jogga lite lätt med gipset, vilket öppnar upp för lite träningsmöjligheter utomhus. Det är ju inte så kul att sätta sig inne på den där trainern när solen gassar och det är, förutom några isfläckar, snustorrt i skogen. På torsdag klipper de gipset och jag får istället nån slags plastortos. Det bästa med den är att man kan ta av den när man duschar. Att just duscha och tvätta håret har blivit ett projekt i sig, med plastpåsar och fel hand. Dessutom kliar stygnen under gipset något fruktansvärt ibland, när det håller på att läka . Dessutom kan jag diska när jag tagit bort gipset med, något jag avskyr att göra annars, men längtar lite till att kunna nu. Försökte här om dagen, men problemet är att gipset inte får bli blött och då tar det både otroligt lång tid och det blir dessutom inte rent. 
Träningsmässigt har det blivit knapt hälften av de timmar jag vanligen brukar träna per vecka. Å andra sidan har intensiteten på de pass som jag fått till varit hög. Det är skönt att känna att man får bra kvalité i passen när timmarna är så få. Det blir ingen dö-tid eller halvbra intervallpass, benen känns helt enkelt inte slitna, det är bara jag som är något uttråkad.

Mest frustrerande för tillfället är dock att jag inte kan rita eller göra något som kräver någon större precision med vänsterhanden, då gipset är ivägen.Visst, det går att hålla i en penna, men det är otroligt obekvämt att skriva eller teckna, men det fungerar hyfsat att skriva på datorn. Två dagar till behöver jag stå ut!! 

Man gör väl sitt för att rekrytera till cykelsporten. Här syrrans premiär med trainerkörning i förrådet..

 Borselius, bor i Vallby som mor och far och gör roliga skulpturer och bilder.
 Syrran, gillade denna skulptur bäst...

 Själv gillade jag "Väskan" bäst, men 9500kr för den gör att jag avvaktar..

 10cm nysnö natten till påskafton, gjorde katten rätt missnöjd.



 Mackan tittar ut över Kåseberga hamn, där han vill starta ett surfcenter..
 No comments.

Utsikt över från Ales stenar Perfekt område för cyclocross kom vi fram till. Trappa, rejälasanddropp och böljande kullar finnes! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar