söndag 2 september 2012

SRAM-Liga utanför Köpenhamn!

Idag tävlade jag i Danska SRAM-liga, ett C2 race. Jag valde att hoppa över Bockstensturen och köra ett XC-lopp istället, eftersom jag tänkte att kroppen skulle gilla det bättre än 95 km långlopp. Och även om den inte skulle gilla det så är det ju lite kortare tävlingstid. Fredag kväll åkte jag ned till mor och far som denna gång inte var hemma, men sällskap av katten fick jag ju i alla fall. Det är ganska nära till Köpenhamn från Vallby. Tävlingsområdet ligger i samma trakter som förra årets Landvägs VM gick, fast i skogen så klart!
Banan i år var helt ny jämfört med förra året, då jag också körde här. Jag tyckte årets banan var jobbigare att köra, eller så var jag tröttare, förra årets bana passade mig bättre och jag var också i bättre form, men det är ju kul när arrangörerna lägger ned tid på att göra nya banor. Fin var den i alla fall denna gång med. Tyvärr fick jag inte köra hela varvet innan, eftersom jag började köra varvet lite senare än jag tänkt och en tävlingsklass började (blev helt enkelt bortkörd av funktionärerna). Men det är ju kul att improvisera! Och det gick faktiskt helt ok förutom på ett ställe där jag tog helt fel spårval första varvet.

Egentligen var mitt främsta mål med den här tävlingen att inte "vägga", alltså inte tappa all energi på sista varven. De senaste tävlingarna har jag ju inte riktigt haft orken eller energin. Just det här med att försöka strunta i placeringen är väldigt svårt tycker jag. Det är svårt att bara säga att "det spelar ingen roll" efter en placering eller en tid som är sämre än vad man vanligtvis brukar prestera.
Idag slutade jag 4:a, en bra bit efter de framförvarande, men det blev i alla fall ingen tokväggning idag. Benen hade inte det där panget som finns när man är i form och jag tappade ganska mycket på sista varvet, men jag orkade i alla fall ta mig i mål, ett steg i rätt riktning!

Stort tack till Kalle för langningshjälp. Vann gjorde för övrigt Ann Berglund storstilat!

Nu ska katten och jag gå och lägga oss snart, och i morgon blir det hemfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar