tisdag 11 september 2012

Ketchup -och Rehabdag!

 
Träningsprogram. Ni förstår precis, va??
Mitt liv fungerar rätt ofta enligt den omtalade ketchupeffekten. Först händer inget, sen händer inget och sen händer en massa saker på en gång, så det nästan blir för mycket. Det kan gå flera dagar då man nästan undrar om telefonen och datorn är sönder eftersom ingen ringer eller svarar på ens mail och sen helt plötsligt rings det och SMS:as och mailas så mycket att man vill stänga av telefonen och datorn för att kunna tänka ifred. Har många gånger undrat varför det blir så, är det någon slags positivt energi som kommer och går i vågor? 
Å andra sidan, gör man inget, så händer inget och kanske är det så att allt som händer på en gång är ett resultat av vad man själv gör när man tycker inget händer?

Idag har jag bland annat varit och lämnat in handlingar för att få visum till Kina, eftersom vi ska åka dit och köra cykeltävlingar om två veckor. Givetvis åkte jag till fel ställe först och stod och väntade utanför Kinesiska Konsulatet, ända tills jag fick se att jag skulle åka till ett speciellt visumcenter, på ett helt annat ställe. Väl där gick det dock ganska bra och jag tror att allt ska vara i sin ordning för att få visum. Kan dock inte ropa hej förrän på fredag, då jag ska hämta upp det. 

På kvällen var jag på besök hos Eva på Idrottsrehab. Jag har haft något knak och konstig värk i axlen sen jag ramlade på SM och ville veta vad som var fel om det är bra eller dåligt att träna styrketräning med den. Fick några övningar jag ska göra ofta och ytterligare riktlinjer om vad som ska undvikas. Dessutom behöver jag nog göra en magnetröntgen för att se om det är något som är trasigt inne i axeln. Detta är något jag troligen får vänta på, länge så det är ju tur att det inte känns något i axeln när man cyklar i skogen.

För utom det har jag igår och idag roat mig lite med att testa GoPro-kameran till annat än att filma och plåta cykling. Den tar faktiskt väldigt bra bilder och eftersom linsen är lite "FishEye-aktig" blir det lite annorlunda. Tar man ett kort på en person i närbild blir dock mitten av ansiktet (läs: näsan) överdimmesionerad och det är ju inte alltid så kul.



Bilder från Botaniska trädgården, ett av mina favoritställen i Göteborg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar