onsdag 19 september 2012

Efter regn kommer sol. Och tvärt om!

Med TV:n och Roberto Vacchis alt mer exalterade röst under dagens VM-tempo i bakgrunden, målade jag klart denna, väldigt avlånga bild: 

TutWorld 1.0. ca 90x12.5cm Akvarell och bläck. Vill du ha den på väggen hemma? Maila mig!!

Till slut blev det så spännande att jag var tvungen att titta på TV:n och se grymma Fredik Kessiakoff sluta som 5:e man, endast 5,5 sekunder från brons, grymt bra. De där sekunderna var snöpliga förstås, men med tanke på Fredriks relativt korta tid som landsvägscyklist är det fantastiskt imponerande och kan han nog bli bra mycket snabbare än idag.

Skitig och Glad!
Igår blev det en fin tur upp och ned för backarna i Änggårdsbergen på MTB;n. Tänkte att det kan vara bra att väcka kroppen lite inför helgens tävlingar i CX och nästa veckas Tävlingar i Kina! Det var sol och ösregn om vart annat, men det blöta och hala stör mig egentligen inte alls, bara jag väl kommer ut och har rätt kläder på mig. Kroppen kändes ok, men på slutet blev benen trötta.

Tyvärr lyckades jag inte få till någon vidare sömn på natten, sömn är ju inte in starkaste sida, så i morse mådde jag så här, trots att solen sken:
Mitt minsta jag...

En löptur på lunchen var tänkt att pigga upp, men givetvis började det ösregna efter 5 minuter. Det är 5:e gången på två dar som kag blir genomblöt så fort jag sticker ut näsan. När man är inne och upptagen med något är dock solen framme, vad gör jag för fel?
I morgon gäller det att få ordning på allt inför helgens tävlingar och till Kinaresan, tidigt på måndag morgon. Jag borde ställa om min dygnsrytm för att komma bättre in i tiden i Kina (6 timmars skillnad), men har svårt att få till det under helgens race tror jag.   

I morgon ska jag testa mina nylimmade cx-däck Ska bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar