lördag 23 juni 2012

Min nya kille!

Jag har en ny kille, Hanzz heter han, men kallas för Hazze. Han är brun och snygg och har en klädsam tysk brytning. Jag är helt såld så klart. Idag hade vi en date i Motolino Bike Park för att lära känna varandra lite bättre.
Det bästa med cyklar är att man kan hur många som helst utan att någon tycker det är konstigt eller att någon annan cykel blir svartsjuk.Tyvärr är Hazze bara en tillfällig förbindelse, då jag "lånat" honom.  

Det blev ca 3 timmar i Bikeparken idag tillsammans med Hazze och även om man åker lift upp, är det jobbigare än man tror att köra utför. Det var dock riktigt roligt och bra väder, trots att väderleksrapporten sade att det skulle regna hela dagen. Det kom väl ca 10 droppar på mitt sista åk..
Hazze var duktig, men han är lite för stor för mig, vilket gör att det känns lite klumpigt när det blir trixigt. På vissa ställen tror jag till och med att Berta gör det bättre och snabbare (min hardtail alltså). Kändes dock riktigt bra på de snabbåkta partierna och stötiga "tvättbredepartier" gled Hazze över som ingenting. 
Det var riktigt mycket folk i Bikeparken idag, det märks att det växer med freeride här nere i Livigno. 

Måste dock sett rätt rolig ut i mina något för stora Downhilltröja från Varbergs mtb, Mackans shorts med säkerhetsnål i sidan så att de inte skulle åka ned och en storlek för stora knäskydd. Som en liten Utt helt enkelt. Men det ska ju vara loose -fit nu för tiden så vem byr sig? 

Efter cyklingen kunde jag inte hålla mig, utan gick än en gång och köpte en förpackning Tiramisu..
Får se om jag klarar av att inte äta upp hela på en gång..

I morgon blir det tidig uppgång och avfärd till Schweiz, där jag ska köra en tävling. Jag får se det som ett rent träningsrace, eftersom jag inte har laddat speciellt för det, inte har någon lagning eller support, eller vet om jag ens får/hinner köra banan innan tävlingen. Spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar