torsdag 7 juni 2012

Bilder från Bob Hund och lite annat.


Nyss hemkommen från en grym spelning med Bob Hund på Pustervik. Egentligen kan jag inte påstå att jag lyssnar särskilt mycket på dem annars, även om jag gillar många låtar, gamla som nya. Det är bara det att de är grymma live och jag tycker att det är mycket mer värt att lägga pengarna på de som är riktigt bra live, än någon megakändis som knappt kan sjunga, det finns många exempel som jag inte tänker ta upp nu.
Det är inte många, förutom sångaren i Bob Hund, som kan äntra scen iklädd ansiktsmask, långa handskar och pärlhalsband, utan att någon i publiken tycker att det känns konstigt. Att han sedan låter folk i publiken successivt knäppa upp en knapp i hans skjorta, tills den är helt uppknäppt, sätter en kon på huvudet på någon i publiken och använder den som mickstativ och dansar med en förstärkare, känns helt naturligt. Bob Hunds förmåga att få kontakt och få med sig publiken är magiskt. Bandet är tajt och bjuder på ett jäkla röj också!

Lyckades ta lite bilder och för att vara tagna med en så dålig kamera som jag har, blev de rätt ok. Tänk om man hade en riktigt bra kamera, vad fint det kunde bli. Mycket man vill ha, det är inte prio1 just nu, men när jag blir rik så!!












I morgon drar vi upp till Lida Loop som går på söndag. Ska bli roligt att köra ett långlopp och att köra i Sverige. Hoppas på sol och värme, men det brukar det ju vara på Lida Loop så det är nog inga problem.
Mest spänd är jag dock på att testa mitt nya, breda styre på race. Har kört med det två gånger nu och det känns grymt bra. Lite ovant när det blir brant uppför, men man vänjer sig nog.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar