fredag 26 mars 2010

Pappa fyller år, gissa vad han får?

I helgen är det födelsedagsfest. Min Pappa fyller år. 70 respektingivande år!

Vi har köpt en fin present, som jag inte tänker avslöja här. Jag kan dock avslöja att doften av presenten är juvlig och påminner om Gran Canaria.

70 års dagen till ära, har min far också bestämt sig för att sluta röka! Ett mycket förnuftigt beslut som jag personligen har jobbat på att han ska ta i ca 30 års tid (och han har faktist slutat rökt och varit rökfri under längre perioder). Själv tycker jag att man aldrig ska börja, eller ens smaka, men om man nu röker, och slutar, så tjänar man alltid på det, oavsett hur länge man har rökt. Kroppen återhämtar sig på olika sätt och vissa saker går relativt snabbt. Det var annorlunda då våra föräldrar var unga, rökning var inte farligt, därför kan jag förstå att de började. Men att börja idag, när man VET hur skadligt och beroendeframkallande det är, förstår jag faktiskt inte att man kan. Dyrt är det, och illa luktar man dessutom. När min far nu har slutat bolma, kommer han nog att uppskatta doften på vår present bättre också :)


Nog om detta, det var länge sedan jag skrev i bloggen. Ibland tycker jag bara att jag är tramsig och allt jag gör är tramsigt. Varför gör jag inget vettigt istället? Typ klipper mig och skaffar mig ett riktigt jobb. Vem är jag som tror att folk vill läsa alla konstiga, oviktiga grejer som jag håller på med?

De senaste dagarna har bestått av jobb, hård träning och bokning/planering av tävlingsresor.
Det känns som att det senare är ett halvtidsjobb bara det. Ibland funderar jag på att starta en resebyrå för budgetresenärer när jag slutat cykla, för är det något man blir expert på, är det att hitta det billigaste alternativet när det gäller flygresor, boenden och bilhyrning. Min tävlingsbudget är mycket begränsad, så det gäller att boka smart utan att det blir för konstiga anslutningar, tex med 7 timmars väntetid på någon flygplats (extremt tröttande om man ska tävla). Kan man tjäna några tusenlappar på varje resa kan man ju köra fler internationella tävlingar! Nackdelen är som sagt att det blir destå mer tidskrävande. Hade man kunnat boka det första och bästa boendet som kom i ens väg och kanske den fligt som passade bäst i tid hade det gått snabbt, men hu vad dyrt det hade blivit. På de första Världscupstävlingarna verkar det dock som om det blir en bra lösning, genom att dela boende och bil med dessa fina herrar och fantastika cyklister.

Men som sagt , i helgen blir det Skåne och fest!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar