torsdag 25 februari 2016

Igång och iväg!



Så var första dagens tävlande avklarat! Det känns kul och gött att vara igång! Ska ärligt erkänna att jag var lite nervös innan, särskilt efter att ha sett startlistan som såg ut som en liten världscup i kombination med nästan ingen tekniskt träning på MTB:n på hela vintern. Arrangören har verkligen lyckats att få hög klass på deltagarna på detta race. Kul att se så många Svenskar som tagit sig hit med, det var startande i såväl elit som junior och master på dagens första etapp.

Idag kördes tempo, 3,9km med ca 1,5 km uppför, en lång snabb utförslöpa och avslutning med ca 1,5 km tight körning i de smala gränderna i byn Lefkara. Startade bland de första. Hade glömt att ladda cykeldatorn, så den kom inte gång, vilket kanske var lita bra det så slapp jag se den höga pulsen Uppför gick riktigt bra, utför gick ok, men lite ringrostigt och i gränderna gjorde jag en del dåliga vägval tycker jag. Är mest nöjd att jag inte blev ikappkörd av någon och att jag slutade på en bättre placering än vad jag är rankad av dem som är med.
Det blir dock väldigt små tidsskillnader på bara 11-13 minuters åkning, så dagens race är inte avgörande för slutresultatet. På de två kommande etapperna med mycket stigning, kan minuter plockas om man är stark, lika lätt som de kan tappas om man blir trött.

I morgon är det alltså ca 50 km som ska köras och 1500hm klättring. Man lär bli trött. Hoppas klätterförmågan ska sitta lite mer än de 1,5 km som avverkades idag.

Vill passa på att säga tack till alla som hjälpt mig här hittills, är otroligt glad och tacksam! Främst till Dror som fixar mycket i huset, men även Alexandra och tillhörande team och mek. som gav mig en klinga idag och Alexander Blomqvist från Serneke-Allebiketeamet, som ställer upp som "langare" i morgon på en feedzone och tar med sig prylar hemifrån som man behöver. Stort tack och kramar till er!

Nu blir det vila och kanske något mer att äta innan jag går till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar