onsdag 3 juli 2013

No Way...

Idag körde jag äntligen förbi mannen, legenden, myten Hans "No way" Ray! Hade det varit utför jag körde om honom hade det varit väldigt imponerande, men nu var det lite svagt uppför. Då Hans inte direkt skulle beskrivas som en liten och smidig kille, var omkörandet mer lite kuriosa än någon cykelmässig merit. Hade ju förstås önskat att han kunde lära mig lite av sina skills, men det vågade jag ju inte fråga så klart. Dessutom hade han redan ett helt gäng med cyklister efter sig som just köpt sig denna ära. 

Dagens tur bjöd annars på teknikintervaller med avslutande spurt, inte riktigt nöjd med dem men de gick i alla fall snabbare och snabbare. Helt klart var benen trötta efter gårdagens strapats som bland annat gick in i Schweiz ned mot Pochiavo och över Passo Viola och genom Val Viola. Världen kan verkligen vara vacker! Nästa gång jag spenderar min tid nere bland bergen skulle jag vilja bo en eller ett par nätter i någon av dessa små Rifugios som man stöter på långt uppe i bergen. All för att verkligen få njuta av lugnet och utsikten.  

Flaggan högt i Schweiz!

En Fantastisk liten stig. En gammal smuggelväg så man slipper köra genom tullen mellan Italien och Schweiz!

Fika. Inte världens billigaste fika i Schweiz kanske. Men jag var väl värd den :)

Kor. Överallt kor!
Allekorna. Se vad glada de blev när de fick se min cykel!
Jag. Något krispig efter 800 höjdmeters klättring upp till Alpe Campo.


I morgon hoppas jag att vädret ska vara lika fint som igår så jag kan klämma in ännu ett Långpass!

2 kommentarer:

  1. Stefan Jespersen3 juli 2013 kl. 23:45

    Jag vill oxå åka smuggelväg mellan Italien å Schweiz!:-) Hälsningar från en avundsjuk Allebikare

    SvaraRadera
  2. Kan verkligen rekommendera det om du får möjlighet någon gång. (billigt boende i Livigno för övrigt;) )

    SvaraRadera