lördag 16 april 2011

Varbergs mtb tar hand om uteliggardjuren!


Mackan tar hand om den mäktiga grodan vi stötte på..

Så, nu är träningspass 1 och 2 avklarade på klubbens träningsläger. Första träningspasset kördes i Änggårdsberbergen och kan väl summeras med vi fokuserade tokkörning och kelande med diverse djur. Fördelningen mellan de två aktivitererna var ungefär 75% tokkörning på fina stiga och resterande 25% var djurkeleri. Det hela började med att vi stötte på en groda som med stor möda hasade över vägen. Den överlägset största groda (eller är det en padda) jag sett i verkligheten. Det var mäktigt.

Sen kom det en kisse gående som jag bara var tvungen att bli kompis med, eftersom jag gillar katter. Hur det gick ser ni nedan

      1. Lite tveksamt                                            2. Lite fjäsk                                                   3. Oskiljaktiga

Jag tar tid. Observera Mackans splitternya CUBE till höger.

Sedan blev det dags för tidsåk. Vi körde en modifierad version av "Mackanbanan" då det kommit ett stort träd i vägen på ordinarie banan. Åktiden var strax över en minut och Gergö var givetvis snabbast.  


Pigga cyklister. Eller så mörkar de.

På eftermiddagen gav Gergö och Jag oss iväg på en extra tur i Skatås istället. Det blev mest rot- och geggkörning, men det var kul och stigarna var dina om än lite blöta som sagt

Kvällen avslutades med pizza mm. Tillsammans med downhillgänget som tränat på annat håll Nu laddar vi för morgondagens bravader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar