lördag 19 juni 2010

Långpass på cykel, någon?


Vaknade tidigt av att det var ovanligt ljust i den lilla lägenheten, tittade ut och såg det här!
Sabina på mitt stammiscafé "My Coffe", hade i och för sig förvarnat mig. "TV say, tomorrow is coming the snow" Sa hon på sin fantastiska engelska och såg lite ledsen ut. Livignoborna är lika utsvultna, om inte mer utsvultna på sol och värme, som vi svenskar.
Vi får se hur det blir med dagens tänkta långpass på hojen, med tanke på att man måste ta sig över minst ett högt pass för att komma någon vart, är tanken inte så lockande, då det är mer snö högre upp. Blir nog lite alternativtäning och nåt kortare pass.
Jag är i alla fall glad att jag inte åkte till Schweiz för att köra race som jag tänkte ett tag. Jag har en gång kört bil med sommardäck på alpvägar i snö/snöblandat regn. Jag gör helst inte om det.
Även om man kör långsamt är de liksom en helt annan grej om man glider av vägen här än hemma. (dike vs stup)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar