måndag 7 juni 2010

Fullt Upp

Just nu har jag fullt upp här i götet.
Helgen har ägnats åt träning, Deklaration (blä, vad jag ogillar att deklarera), anbudsgivning, bokning av boende och skaldjursmiddag med Biketoyz-gänget.
På onsdag drar jag åter söder ut för tävling och träning i Italien. Det är mycket som ska packas och fixas tills dess.

På söndag ska jag köra Adamello bike, utanför Trentino. En tävling med kategori C1-status som ingår i Italienska cupen. Ett av affichnamnen till tävlingen är Elena Gaddoni, som vunnit de två första deltävlingarna. Hon har nu blivit avstängd efter att ha testat positivt.
Man blir alltid besviken när någon åker dit, särskilt när man själv försöker beskriva mtb-grenen av cykling som "relativt förskondad" från dopning för folk som hävdar att alla cyklister dopar sig. Å andra sidan, om man nu ska se det positivt, så är det faktum att cyklister åker dit ett tecken på att systemet fungerar.

Här i sverige fick en hel hög mtb-cyklister som tillhör sverigeeliten tidigare i våras beskedet att de nu ska vistelserapportera för att kunna vara mer tillgänglig för dopingkontroll, inklusive jag själv. Jag tycker att det är bra, även om informationen var något bristfällig över hur vi cyklister skulle göra. Det man är mest rädd för är ju att man ska göra fel, missa något, eller att det ska bli något tekniskt fel i det program man använder, inte att man kan bli testad när som helst. Ett chip i armen, kanske inte hade varit fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar