måndag 14 juni 2010

Den nyaste, men hur cyklar man?

Jag har nu varit i Italien i några dagar, tävlat i Vermiglio (C1) och slutat 11:a. Loppet gick bra efter omständigheterna, mitt mål var att hålla ett jämnt tempo och hitta en bra känsla och inte "tokdö" på slutet. Allt detta blev genomfört på den tuffa banan och målet med tävlingen blev uppnått. Att jag sen fick några UCI-poäng var denna gång en bonus. Det var helt klart det bästa lopp sen kroppen gick ut i strejk. Jag hoppas och tror att strejken är avblåst för denna gång.

Med ned till Italien kom i sista sekund det nya tillskottet i Cykelväg:




Just det, ni ser rätt, en räser. Jag har ju länge viljat ha en men inte riktigt haft råd eller möjlighet, men nu så var det dags. Jag tycker den är otroligt snygg, även om jag först föll för en annan modell som var svart och gul-grön och kostade typ 60 000. Som tur var fanns den inte på lager i min storlek. Men denna fanns! Tycker att 53 klingan ser gigantiskt ut på denna 50-ram, mend et kanske ska vara så?
Det roligaste var den medföljande användarhandboken. Jag tror att jag kommer få stor nytta av den, läs själva och begrunda ett litet utkast :


Det kanske behövs för mig som aldrig kört räjser innan, jag kände mig i alla fall lite som bambi på hal is på första passet.

Annars är här bra i Italien, förutom att det är en enorm brist på trådlösa nätverk. Har ägnat några kvällar med att försöka fulnäta, men misslyckats varje gång och åkt hem med svansen mellan benen. Till och med "betalnäten" är det problem med. Antingen får man fel kod eller så är det något modem som är trasigt.

Tur att lägenheten jag kommer att bo i från i morgon har (eller ska ha i alla fall) Wi-fi uppkoppling. Ciao!

7 kommentarer:

  1. Hallå Åsa,

    Snygg hoj! Hm att nätet inte fungerar i Italien förvånar mig inte ett dugg, Italienare är väl inte världsberömda att ha/ge saker/ service etc.

    Noterade att du såg Depeche Mode för första gången i år, själv är jag ett "fan" sedan 81 ja jag är några år äldre he he... läste din upplevelse med dem, och när jag läste att du tyckte det var lite lamt i början (vilket jag håller med om) så kan jag inte önska annat att du hade fått se dem live mellan åren 1983 - 1990 då var det ett j-kla drag på concerterna =) vi får väl ursäkta DM genom att titta på deras ålder, kan ju vara lite tungt att röja mkring som nästan 50 åringar (48, 48 och 47år)

    Annars kul att läsa att du fick UCI poäng tummen upp för det.

    Ha det så bra,

    Mvh
    Fritz

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hade verkligen viljat de dem på 80-talet.
    Det känns som om det rent allmänt var mer drag på konserterna då. Kanske för att de som gick på den då var mycket yngre och galnare.
    Medelåldern är helt klart äldre på dessa "ikon-band" nuförtiden. Så både artister och publik kankse är lite tröttare :)
    /ÅSa

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha.. där träffade du en öm punkt, jo på 80 talet var publiken mellan 15-25, nu för tiden är det mest 40+´are där tyvärr en annan räknas in nu för tiden =)

    Kul med UCI poängen såg ditt namn på Cyclingnews.com "tummen upp"

    Mvh
    Fritz

    SvaraRadera
  5. Den ser jättefin ut Åsa! Kör försiktigt nu..

    Kram Catta

    SvaraRadera
  6. Fin cykel. Får byta ut storklingan till en 50a istället. Har jag gjort på min racer och fungerar bättre.

    SvaraRadera
  7. Fast jag tycker det funkar bra med 53:a faktiskt.I alla fall när det är platt. Däremot skulle jag vilja ha en mindre lillklinga här i alperna. Inte så kul att ligga på alra lättaste växeln uppför hela tiden....

    SvaraRadera