söndag 18 april 2010

Tröst!


Ibland behöver man tröst. Exemelvis när man känner sig förkyld och inte kan träna som man tänkt. Fint väder är det ute också.. I går tog jag en promenad ner till Järntorget och Belgiska pralinboden. Då jag inte skulle träna kunde jag ju passa på att utnyttja ett gamalt presentkort där. Dessutom känner jag de som driver butiken. Väl där blev jag bjuden på en god kaffe. Vämde både kropp och själ!!
Chokladvalet landade på en påse med blandade praliner. Här snackar vi finchoklad, priset är 69 kr hektot, alltså inte 69 kr kilot som i många godisaffärer. Kvalitén går givetvis inte att jämföra. Fördelen med så fina praliner är att man inte behöver äta så mycket godis, eftersom smaken är så mycket mer intensiv.
Personligen är jag ingen gottegris, det är sällan vi köper godis överhuvudtaget, men fin choklad då och då är inte fel.
Just Belgisk choklad är ju känd för att vara fin, jag har dock aldrig hittat liknande choklad i Belgien. Troligen har jag gått i fel affärer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar