tisdag 20 april 2010

Kungen till Roskilde, kan nån klona mig!?

Via en väns blogg läste jag att han kommer till Roskilde i sommar. Prince.
Även om det finns många bra artister, vågar jag nog säga att det är den artist jag lyssnat på mest av alla. För mig är han det störste!! Jag tröttar aldrig på hans musik. Som jag tjatat ut min sambo med att spela samma låtar om och om igen.. Av alla de band och artister jag lyssnar på står han högst upp på min lista över "måste se innan jag dör, eller innan de dör". Förutom Michael Jackson då, men han gick ju bort i somras, så det är ju redan kört där.

En drömspelning med Prince hade varit på någon liten lokal, med en liten scen, så man verkligen får intimiteten, närheten. Tyvärr är den konserten nog omöjlig, även om jag vet att sådana har gjorts. Då var det fråga om "Extra-uber vip-spelningar", på hemliga ställen, för folk som går under just den benämningen, och förmodligen har mer pengar än jag någonsoin kommer att tjäna.

Tyvärr infaller konserten mitt i tävlingssäsongen och jag är med största sannorlikhet utomlands och tävlar/tränar. Det hade blivit väldigt krångligt för mig att se konserten, och dyrt att köra genom hela Europa. Återigen inser jag att man inte kan göra allt och vara överallt. Jag såg att Prince skulle spela i Frankrike, det kanske är ett bättre läge??

Man får väl hoppas att den lille mannen, som är kortare än jag och som haft jättemånga namn, men nu åter kallas Prince, får mersmak av att stå på scen efter Rosklide. Fram tills dess är det spotify fullmatad med den killen som gäller... I love it!

2 kommentarer:

  1. Åh, är ju Hultsfred som gäller i år. Grymma band som kommer dit tycker jag. Men är troligen borta då så missar det. Första gången jag velat dit.

    SvaraRadera
  2. Fast där är ju inte Prince, så du missar inget :)

    SvaraRadera