torsdag 24 november 2016

På väg igen!


Eller snart på väg i alla fall. Börjar snart resan mot Tyskland och Zeven, denna gång med Mackan i sällskap. Vi bilar ned denna gången, eftersom det är så pass nära. Tävlingen går strax utanför Hamburg. Är lite förvånad att jag är ensam svensk deltagare anmäld till tävlingen, det var länge sedan en världscupstävling var så nära svensk mark, inte så länge jag har cyklat cx har det varit någon närmare. Banan sägs vara snabbåkt (om torr) och borde passa svenska cyklister. Varför inte passa på att testa vingarna? Det är ju dessutom superkul!

Det har varit bra dagar hemma i alla fall. Några bra träningspass på både Monark och utomhus i skogen. Jag trodde jag var i dåligt slag på Monarken, men så jämförde jag med ett identiskt pass från mitten av mars och upptäckte till min förvåning att jag kört på några tiodels kp mindre då, med nästan samma puls. Det var kul att se. Det är just sånt som är fördel med Monarken (under förutsättning att man skriver upp siffrorna då). Jag tror att dessa dagars ofrivilliga vila på grund av inställt tävling har varit bra för kroppstackarn.
Kroppstackarn har även fått ytterligare en behandling hos kiropraktor Kornbakk. Nu känns det som problemen på baksida lår/rygg börjar släppa.
Kan verkligen rekommendera Torbjörn Kornbakk som kiropraktor. En före detta OS-brottare och riktigt duktig på sin sak. Och dessutom -inget humbo jumbo, som man i bland kan uppleva hos Kiroprakter, Naprapater och Oteopater (långt ifrån alla, men har varit med om konstiga saker).  
 
Jag har också sovit med "sovmätningsapparaten" en natt. Jag sov om möjligt ännu sämre med den på. Ska bli intressant att se resultatet av den, om det faktiskt kan se hur mycket jag faktiskt sov.          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar