tisdag 15 november 2016

När det blir tvärt om...

CXSM är avklarat. Ett fint och mycket trevligt evenemang av Eksjö CK, även om jag hoppades in i det sista att det skulle vara snö på banan, (det var i princip soprent och stenhårt).

För min egen del finns det väl inte så mycket att säga om racet. Det inte gick så bra som jag hoppats på. Jag är mycket besviken över min prestation, men så är det ju ibland. Starten var helt ok, men det var nog det enda som var bra den här gången. Gick i backen två gånger på några hala partier, inget allvarligt, men tillräckligt för att jag efter det skulle bli spänd och feg och cykla osmidigt på cykeln. Ingen skön känsla direkt.
       Foto: Kajsa Eneroth


Ibland blir det inte som man tänkt och i bland blir det till och med helt tvärt om mot hur man
tänkt. Jag hade tillexempel på förhand bestämt mig för att inte göra det till så stor grej det här med SM. Detta fungerade dock inte alls, utan jag blev istället skitnervös och stressad av olika anledningar. Typiska stressgrejer som att tappa bort telefon och cykeldator kvällen innan, som jag sen fick tokleta efter. Tokletade även efter andra saker, som visade sig stå mitt framför näsan på mig. (telefon och cykeldator hittades till slut, bland annat tack vare en Björn som hittade polardatorn på parkeringen vid banan. Stort tack Björn!) Det är inte riktigt sådant man vill lägga tid och energi på kvällen innan en tävling. Det hade varit bra med någon som "styrde upp mig" lite känner jag så här i efterhand, men blev inte så denna gång. I bland är det svårt att klara av att rodda allt själv. Ja ja, shit happens är väl det enda man kan säga egentligen.


När man blir missnöjd vill man ju helst ligga under en filt och sura, men som tur var fick jag ta tag i mig själv och svälja besvikelsen redan dagen efter då jag lovat bort mig att köra en 2- timmars gästklass i cycling på SATS Valhalla. Ibland går jobb före cykling helt enkelt och denna gång gick det före söndagens SWE-cup. Det var ett tag sedan jag instruerade och jag fick lite kompensation för lördagens besvikelse. Jag möttes av ett glatt gäng cykelsugna med massor av energi. Härligt när man gör av med massa energi och samtidigt får energi! Tack Vallhala! Ett bra sätt att bryta ihop och komma igen på! Hoppas kunna få möjlighet att instruera fler klasser framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar