fredag 16 september 2016

Cykelbyxor på stan, någon?

Först, stort tack för all input från mitt förra inlägg om varför damer/tjejer inte tävlar i Elitklass eller inte tävlar alls. Tycker att det kom upp en hel del intressanta saker, vissa förstärkte mina egna "teorier" men andra var ganska nya infallsvinklar för mig. Också bra att ventilera åsikter utan att det blir en massa pajkastningar om vems felet är. Det är ingen lätt fråga helt enkelt och det är bra att se frågan från olika håll. Funderar vidare och ska försöka sammanställa det som kom fram.


Vi har haft riktigt varma dagar här i Götet och jag har tränat rätt lite pg. av trötthet efter SM och mycket jobb, men igår blev det ett rejält pass på MTB:n i alla fall. När jag kom hem efter träningen försökte jag både tvätta cykeln, hämta tvätt och plåta ett hjul samtidigt, blev lätt förvirrad och lyckades låsa in nycklarna i cykelförrådet, tillsammans med cykeln. Utanför var jag, iklädd cykelbyxa, tröja och cykelskor, tillsammans med tvättkassen, ett kolfiberhjul utan däck och en urladdad telefon. Hittade några från restaurangen i huset på innergården och fick låna en av deras telefoner, för att ringa Mackan. Inget svar. Så vad gör man? Skulle börja jobba relativt snart, och såg mig själv jobbandes i biljettkassan i svettiga cykelkläder. Not so cool! Eller skulle jag ta lite kläder i tvättkorgen och byta om i portuppgången och gå till jobbet i cykelskorna? I alla fall lite bättre. Eller ringa låssmeden? Nej, just det jag kunde ju inte ringa, och dyrt skulle ju det bli. Ladda telefonen vore ju ett första steg tänkte jag, men var? Vågade inte fråga restaurangen igen, kom på att det enda ställe man kunde komma in i cykelkläder, utan cykel i närheten var Kafé Kastello. Där är de vana vid det mesta och jag känner dem.
Så jag ställde tvätt och hjul utanför dörren och knatade ned, iförd min cykelmundering till Kastello (ingen hjälm). Alltså jag har sett personer med rosa garnhår och gud vet vad för kläder gåendes på Linnégatan. Ingen verkar bry sig nämnvärt om dem. Men någon iklädd cykelbyxor tröja och klapprande cykelskor fick visst folket att glo! Jag gillar verkligen inte att gå om kring i cykelkläder när jag inte cyklar, så jag skämdes. -Titta inte på min padding,vare sig fram eller bak, tack! Om jag åtminstone haft en cykel att leda, hade det känts ok. I alla fall fick låna lite ström av Kastello och ringde Sambon som redan var på väg, eftersom han ringt det nummer jag ringde från först. Knatade tillbaka i cykelmunderingen och fick äntligen komma in och duscha. Riktigt skönt att slippa jobba i cykelkläder i alla fall!     Hann till och med vila i hängmattan efter pärsen!
Så kan det vara att vara förvirrad, men man får vara tacksam för en sambo som är van..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar