lördag 21 februari 2015

Herleen =10.


Foto: Ladies on wheels!
Slutade 10:a på dagens race i Herleen. Jag tycker att det var helt ok. Som jag svikit tidigare, det är lätt att man tappar snabbheten och det där sista panget i benen om man inte räjsar så mycket. Jag var rejält trött mental efter VM, men har efter lite vila fått till bra träning på Monark och utomhus + i gymet.
Det enda som ev hindrat optimalt "i-tag" idag var att jag var lätt illamående under racet, så även igår och förrgår. Maginfluensa går ju hemma, så det kanske är en släng av det jag åkt på, jag har i alla fall gått och känt efter.
Banan i Herleen är fin och varierad, ganska mycket asfalt och en tokjobbig jättetrappa. Fick en bra start och låg med långt framme, vilket var bra för att vara mig.  Känslan pendlade verkligen från "jag måste sluta trampa nu och stanna"-känsla till "jäklar, jag är ju stark idag"-känsla. Intressant att det kan pendla så i ett och samma lopp. Jag gjorde ett taktiskt misstag och drog för mycket på det långa asfalt partiet, men det var också bra att vara först in på första gräspartiet, så jag chansade lite. Blev sjukt trött. Nu är det bara att sova lite för morgondagen, i Ostmalle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar