måndag 16 februari 2015

Distanssöndag och CX avslutning!


Så här trötta var Mackan och jag i går morse på vår lilla söndagsprommenad. 
Blev ett finfint distanspass igår, som jag dessutom lyckades att avsluta i medvind. För en gångs skull. Det var tur att det blev medvind i slutet för jag blev skittrött, trots att jag bara körde 3 timmar och 15 minuter. Första 90 minuterna var jag dock görpigg, trodde inte det var sant så bra benen kändes. Efter de 90 vände känslan snabbt. Det blir väl så när man inte hinner köra så mycket distans.
Sammanlagt förra veckan har det blivit 4 intervallpass på monarken, 2 styrkepass i gymet, 1 skidpass, 1 långpass, 1 kort löppass, 1 spinningpass och en vilodag. Det funka för mig att köra mycket intervaller, men då och då mår jag bra av perioder av Krasch-träning (dvs långt och hårt flera dagar på raken) Och i helgen kör jag mina två sista cyclocrosstävlingar för säsongen. Den ena i Herleen i Nederländerna och den andra i Ostmalle, Belgien. Är ganska nollställd då det gäller vad jag kan prestera på dessa tävlingar, då jag inte tävlat något sen VM, men träningen har ju funkat bra, så formen är nog rätt god i alla fall.

Vad jag ska göra när cross-säsongen är slut? Jag vet inte. Jag har ingen cykelplan ännu, mitt främsta fokus är att hitta ett jobb eller några större uppdrag till mitt företag. Lite klirr i kassan är en stor förutsättning för att tävlande i större utsträckning ska kunna genomföras. Tävlingar kommer det dock bli. Är lite sugen att som så många andra "cykelgamlingar"köra lite Enduro. Inte för att jag är någon hejare utför, men det verkar väldigt kul och kanske kan man lära sig något på köpet. Problem nummer 1: Ingen cykel. Får se hur det kan lösas. Är det nån som har några idéer vad jag ska hitta på så tar jag tacksamt emot dem!





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar