fredag 20 februari 2015

Here we go again!

Lite grått i Belgienland idag. Flygresan hit gick dock bra, cyklar och grejer kom med. Alltid orosmomentet. Nu hade jag i och för sig en cykel hos Ignace, men man behöver ju två cyklar. Nu har jag vant mig vid att ha två cyklar och dessutom två nästan likadana. Då blir det konstigt att bara köra med en. Vilket lyxproblem egentligen?!
Fast å andra sidan, de flesta på min nivå eller bättre här nere har tre cyklar och minst (!!) 3 extra hjulpar. Hjul är verkligen något jag har brist på, det är tur att det hittills har funkat att köra med lerdäck (förutom i Koksjide och Zonhoven då, där var det inte bra), för med bara de hjul som sitter på, är det ju inte bara att byta till bättre tuber för underlaget. Man drar ju inte gärna av ett fastlimmat lerdäck för att limma på ett sanddäck, för att sedan dra av det igen och limma på lerdäcket till tävlingen som spås bli lerig veckan efter.
Förutom hjulbrist är jag dock supernöjd med mitt material. Det har varit väldigt lite strul och missöden med tanke på hur mycket materialet faktiskt utsätts för. Lera, sand, snö, is, vatten, gräs och allt annat, ibland på en och samma gång.

Har inte haft så mycket att göra idag på förmiddagen, så jag har roat mig med att rita lite bilder i Illustrator, med akvarellbilderna som underlag. Vem vill inte vara en flygande ko? Jag vill det i alla fall!

Imorgon race i Herleen. Uppe med tuppen som vanligt med Ignace. Hoppas på pigga ben, lera och bra köttning. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar