fredag 28 mars 2014

Prylar ut - prylar in!

Det är inte bara så att summan av högar är konstant som jag skrev om i förra inlägget, det är uppenbarligen så att också summan av prylar är konstant. Knapt har jag hunnit att sälja iväg lite cykelprylar så "kommer" det fler! 

Igår var det mässa ute hos Allebike i Alingsås. Fullt med folk när jag kom, parkering nästan full och i butiken fullt med folk. Stämningen var som vanligt gemytlig med en blandning av cyklister på alla nivåer och åldrar och en hel del leverantörer. Många kända ansikten man inte pratat med på ett tag. Det bjöds på korv och kaffe, men jag äter ju inte korv så det fick bli kaffe och kaka för min del.

En massa fina erbjudanden på cyklar, prylar och tillbehör, och själv gick jag inte heller därifrån tomhänt.
Fick med mig en ram som jag själv gjort designen till + styre styrstam, sadelstolpe och hjul! Har gaffel och bromsar på Mackans jobb så nu återstår bara att leveransen med SRAM-produkter ska dyka upp, så kan vi bygga ihop min nya MTB! Det känns verkligen fantastiskt att få åka på en ram man designat själv, en riktigt rolig grej. Jag får än en gång tacka familjen Allebike som tog sig an min idé.
Jag har givetvis en hel del andra designideér när det gäller ramar. Nu är det ju inte helt enkelt att få fram de här specialdesignade ramarna i begränsad upplaga till rimligt pris, men om efterfrågan blir stor kanske det är idé? Nu när jag har alla grejer till cykeln håller jag på att spricka av mtbcyklingssug. Dessutom ska det bli fint väder i helgen. Det är bara att hålla tummarna att vi (läs Mackan) får i hop hojen idag.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar