söndag 3 november 2013

Rull, lerlöpning och Zonhoven.

Detta har sysselsatt mig dagarna efter Koppenbergcross.

Dagen efter racet blev det rull tillsammans med danska Margriet Kloppenburg och pojkvän James som bor bara några kilometer från Ename där vi huserar. På eftermiddagen kompletterade jag med lite löpning i skog och lerig ko/hästhage. I passet ingick även en paus där man fick vänslas med häst. Väldans bra tycker jag!



Kossorna var däremot desto mer tillbakadragna..kanske tur det.
Jag blev i alla fall mycket lerig och blöt om mina neongula skor som fick tvättas.


Hann även med att testa lite pavé a la Flandern runt. Hoppigt och stötigt som sjutton och då hade jag ändå crossdäck. Grymt impad över hur de kan cykla så fort som de gör på detta underlag i Flandern runt mm.




Idag har vi varit i Zonhoven om kollat på Superprestige. Grymt mycket folk och grym bana med massa sand och brant utförskörning i sand. Sven Nys vann till publikens stora förtjusning. Ska jag vara ärlig hade jag hellre kört än att tittat på men det fanns ju ingen damklass för mig att anmäla mig i, så då var det ju svårt. Anledningen till avsaknaden var att Dam, U23 och Junior EM gick i Tjeckien idag, så många av de bästa damerna var där och körde (fast de hade och för sig fortfarande U23 och Juniorklass i Zonhoven, konstigt va??). 
I morgon åker jag hem både skönt och inte skönt.  Man borde stanna och få hårda race varje vecka, men nån måste ju betala det kalaset i så fall...Drömmen om en Cyclocrosssäsong i Belgien lever fortfarande!.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar