måndag 15 april 2013

Bra träningsdagar!

Intervall ftw!
Helgen har varit bra rent träningsmässigt. Intervaller, styrka, rullpass och något som nästan kunde beskrivas som ett distanspass har hunnits med.
Igår körde jag med Mackan ned till Kungsbacka. Motvind ned, men vi körde på i bra tempo. Tempot gick bra i ca 2 timmar, sen gick benen knappt att dra runt längre, som tur var var det medvind så det såg åtminstone ut som om vi åkte snabbt. Jag är inte förvånad att det tog stopp så snabbt, då de senaste 4 veckorna i princip bara bestått av träningspass på runt timmen, förutom et tvåtimmarspass. Uthålligheten är därför inte den bästa. Idag blev det ett löppass på nästan en timme i Änggårdsbergen. Träningen tajmades lagom till en rejäl regnskur, men det gjorde inget, det kändes riktigt bra i benen. Jag är lite förundrad över det där med löpning just nu. Under många år har jag kunnat springa max 30-40 minuter långa träningspass. Så fort jag ökat på distanserna har jag fått ont i knät. Helt plötsligt så verkar det fungera. Det är som om kroppen tycker typ -"det är ju faktiskt lite synd om henne nu, när hon inte kan cykla i skogen som hon älskar så, så jag får väl låta henne springa lite mer nu då, så kanske hon blir glad". Troligen spelar nya skor och löpning på mjukt underlag en stor roll, men jag är tacksam för att kroppen vill springa. Funderar till och med på att springa någon form av kortare motionslopp. Inte för att jag tror att det kommer gå särskilt fort, utan för att jag vill känna tävlingspirret och laddningen. Och givetvis få hög puls och ta ut mig. Vi får se hur det blir.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar