söndag 28 oktober 2012

Helgen = cykelcross, fotboll, hjärnspöken och sol!


Hallå där! Helgen har väl bestått av just precis det som står i rubriken. Inget konstigt med det. Jag målade klart mina hjärnspöken igår, med resultat enligt nedan. Precis när den var klar märkte jag en massa utklädda vänner och barn figurerande som spöken på diverse sociala media. Tänkte inte på att det visst firades Haloween denna helg. 

Hjärnspöken 1.0.  Hur ser dina ut??

Idag blev det en tur med Mackan på crossen på förmiddagen. Som uppvärmning tränade vi lite svängar på grusplanen vid Slottskogen. Vi hann inte med mer än ca 10 minuter av svängande, sen var det plötsligt minst 10 st andra cyklister på planen, som om de stod och lurade bakom träden i Slottskogen för att krypa fram när de såg att det var träning på gång. Man hade ju hopats att det var precis så men, det var det ju inte förstås, utan CC-Lasse och de andra hade givetvis stämt träff på planen kl 11, för träningspass.     

Mackan, CC-Lasse, Strojkulings-Pierre, med flera. 

Vi hängde på till toppen av Ängårdsbergen och ned igen, innan vi vek av för lite intervaller. 
 Macka i motljus.

Fina Änggårdsbergen, med mig som skugga i förgrunden.

 Efter det fick jag skynda mig till Gamla Ullevi och lite jobb. Gais mötte Helsingborg och några trogna skåningar hade tagit sig till matchen. Det här med fotbollsmatcher ger mig lite cyclocross-vibbar. I Sverige är fotbollsmatcher något man går på som söndagsnöje. Det dricks öl och hejas och man har supporterkläder på sig. I Belgien går man istället och tittar på Cyclocross. Det drick öl och hejas och man har supporterkläder på sig. Enda skillnaderna är att det dricks mer öl i Belgien och att man inte bråkar och att det äts våfflor. Annars är det nästan samma sak.

Appro på CX så kördes idag andra deltävlingen i världscupen i Tjeckien. Av alla ställen man kan vara på hade jag nog helst av allt varit där. Trots snön, kylan och geggan. Det verkade vara ett underlag som passade mig, Här kan ni se sista varvet i herrarnas tävling: http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_sportnieuws/MG_wielrennen/1.1468470
Visst ser det mysigt ut?!
Tvåa i dagens herrtävling i Plzen kom för övrigt en cyklist, vars något berusade far mycket ihärdigt och länge försökte tjata till sig min fina, blå-vita CUBE-mössa i utbyte mot hans supportermössa, på en knökfull bar i Koksijde under VM-tävlingarna. Jag vägrade givetvis, då hans supportermössa var fulare. Istället fick han bjuda mig och Kajsa på kaffe och så fick vi en vimpel med Flanderns flagga också. En konstig och oförglömlig upplevelse!

I morgon blir det jobb, spinning och rehabträning. Det gäller ju att ligga i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar