söndag 27 mars 2011

Den sista färden..

Fint före för Rossignollaggen!
Då Mackan och jag var i Karlstad, passade vi på att åka det som troligen kommer att bli vårens sista färd på skidor i Forshaga, vid SISU-gården. Faktiskt riktigt fina spår om än lite töigt mjuka. Det blev några hårda varv på 1,1 km slingan med lite vila mellan, grym intervallträning. Det kändes att det var ett tag sedan armarna fick prova på stakning, jäklar vad trötta de blev snabbt. Ett kort, intensivt och effektivt träningspass fick vi med oss i bagaget i alla fall.  Ganska otroligt att det ännu går att åka skidor, 8 grader varmt och nästan snöfritt på alla andra ställen.

Det i skidsammanhang obligatoriska uppställningskortet..



Mackan gör som vanligt big business efter sin sista intervall, talandes i telefon, liggandes i spåret..
Sen jag kom till baka till Götet har jag mest ägnat mig åt jobb. Och i helgen blev det givetvis strålande sol.. För mig känns det otroligt tufft och tråkigt att behöva vara inomhus en hel dag när himlen är klarblå ute. Jag blir otroligt rastlös och det liksom kryper i mig. Allra  värst är det just den här tiden på året, då det fortfarande hinner bli kallt och nästan mörkt lagom till man får gå hem. Så nu hoppas jag på sol hela kommande vecka. I så fall blir det MTB-träning för fulla muggar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar