lördag 24 mars 2018

Vinter igen, spinning, ny hemsida till Bockstensturen mm.


Ledsen för lång tid mellan inläggen. Har inte känt att det hänt nåt som varit värt att skriva om. Det har varit kyligt och halt och grått sen jag kom hem från Sydafrika. De dagar då solen visat sig har jag jobbat heldag och idag, när jag inte jobbar så regnar det lite och är nån plusgrad. På bilden ovan har jag kört intervaller ute och blivit genomblöt av snöblask. Är genomkall och vill hem till en varm dusch. Som tur är hade jag varmaste vantarna och skoöverdragen från GripGrab, vilket gjorde att händer och fötter i alla fall klarade sig. Cykellivet är inte alltid en dans på rosor, särskilt inte om man bor i Sverige. Utomhuscykling är dock alltid det bästa och efter några dagar med segstartad ben på testcykeln, blev utomhusintervallerna de intervaller med bäst känsla på hela veckan. Men jag längtar till skogscykling, riktigt skogscykling. 

Har instruerat en hel del spinningpass under februari och mars och alltid möts man av ett grymt gäng där. Tänker ofta på hur många av dessa, som inte redan tränar och tävlar i någon cykeldiciplin, som med lite träning skulle kunna bli duktiga cyklister. Förmodligen en hel del. Jag tror det finns mycket dold talang som av olika anledningar inte kommer fram i sitt rätta element.
Spinning som träningsform har ju ofta blivit förlöjligad av de som ser sig som "riktiga" cyklister (som inte nödvändigtvis är det..), vilket är synd. Utfört på rätt sätt är det riktigt bra alternativträning.
Imorgon kör jag 2 timmar cykling på SATS Valhalla, hoppas att både jag och deltagarna kommer i tid, det slås ju om till sommartid i natt. 

Har kommit igång med min rehabträning ordentligt nu i alla fall. Målet är att köra 3 gånger i veckan, så länge som möjligt. Har gått bra hittills. Jag tycker faktiskt att det känns bättre i baksidan redan, mindre smärta både under och mellan träningspassen. Kanske det är placebo eller så gör den kontrollerade aktiveringen av senan att det gör mindre ont. Hoppas! 

I dagarna lanserades även Bockstensturens nya hemsida som jag gjort. Jag är nöjd med resultatet. Har dock en del planer på att utveckla den framåt våren sommaren. Återkommer om jag får till det som jag vill. Jag har ytterligare två hemsidor på gång med, en för ett företag som jobbar med Bilskador och en som riktar sig till Innovatörer. Riktigt skoj att jobba med företag och aktörer från så olika områden, man lär sig om sådant man kanske aldrig skulle sätta sig in i annars.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar