fredag 2 mars 2018

Längst ned i södern..


Så har jag flytt kylan än en gång och "hamnat" i Sydafrika. Första gången här för mig och jag tror att det är det längsta hemifrån Sverige jag varit också. Resan var lång, via Istanbul till Kapstaden, men gick ändå hyfsat smidigt. Det är ju bara en timmes tidsskillnad med, så det är ju en stor fördel. Bor i Stellebosch, där också Jennie Stenerhag bor. Vi har kört lite på trailsen ring Stelelnbosch och jag måste säga att det är makalöst fint. Jag som knapt kört i skogen ordentligt på jättelänge på grund av CX säsongen och sen all is, känner mig överlycklig över att äntligen få köra lite ordentliga trails. Faktiskt ganska ringrostig och ingen vidare fart,  men det blir bättre ju mer man kör. Det är varmt här på dagarna, så vi har kört redan vid 07.30 tiden. Också detta känns ovant för mig som är morgontrött, men det funkar hyfsat. Alternativet är ju att köra i stekande sol och det vill man ju inte, så det är lika bra att vänja sig. 
På lördag ska jag köra en tävling alldeles i närheten. Ett "litet" långlopp. Det är bara det att det är ca 3000 anmälda på de olika distanserna. 60 km kör jag, start 7 på morgonen. Har inga förhoppningar om stordåd, formen är inte på topp just nu, men det ska bli superskoj att köra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar