fredag 17 mars 2017

Hemma igen!



Då har man blåst hem till Sverige igen då! Sista dagarna på GranCan var varma men extremt blåsiga, till surfarnas stora belåtenhet. Det är lite svårare när man ska cykla, man får planera sina rundor så man inte får all vind i pannan sista två milen. i Vanliga fall hade jag inte brytt mig så mycket, men nu är det rejäla stormvindar vi talar om. Sista passet innan hemfärd fick jag tom ändra min tur i slutet på grund av blåsten. Det kom hårda kastvindar som riktigt drog tag i cykeln, vilket jag tycker är riktigt läskigt när man kör på trafikerade vägar. Så istället för att åka utför på asfalt hem, valde jag att åka ned i en Ravin istället och köra grus/stenväg fram till bara några kilometer från Pozo. Efter lite felkörning, blev det riktigt bra och bra mycket säkrare jämfört med att riskera blåsa ut mitt framför en bil. Det var nästan ingen vind nere i ravinen och så klart ingen trafik alls, förutom några hundra getter som blockerade vägen på ett ställe.

Hemma i Sverige väntar jobb och ytterligare rehabträning för min höft/baksida lår. Två veckor med över 50 timmars cykling gjorde det inte sämre, snarare bättre, vilket förstärker misstanken om vad det är som orsakar mina problem. Jag har ju haft ont sen mitten av november, så det hade varit kul att få ordning på det, det går i alla fall långsamt åt rätt håll så med ihärdig rehab kan det nog bli bra.

Jobbar på med hemsideprojektet jag tog med mig till GranCanaria och längtar tills det är färdigt (snart), så jag kan visa "före och efter". Just i detta fall blir det extra kul, eftersom hemsidan fått en total make over. Är riktigt nöjd med looken på den nya hemsidan och hoppas att företaget är lika nöjda som jag. Inte ofta jag känner mig riktigt nöjd med något jag skapar, så då måste det ju vara bra?!

 Nu blir det ett kort pass Monark!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar