söndag 5 mars 2017

Livet i Pozo!


Har det bra här i Pozo och njuter av varmare väder. Gubbarna på Cafét där jag brukar dricka morgonkaffe, klagar dock på att det är så kallt. Jag antar att om man är van vid 25 grader nästan året om och det är 19 grader, då tycker man att det är kallt. Vi som är vana vid 3 plusgrader och får 19 grader tycker det är varmt. När jag sitter ute och läser min bok i shorts och t-shirt och tycker det är hur skönt som helst, sitter Kanariebora i dunjacka och huttrar. Troligtvis hade gubbarna fått en köldchock om de kom till Sverige.
Har fått till några bra pass. Började "lite lätt" med klättringen på grusväg från Aldela Blanca upp till strax innan St Bartalomé. Det är gött att man hittar bra här, dock hade jag glömt ungefär hur lång tid det tar att cykla olika sträckningar, så det är svårt att planera i förväg hur långt i tid man ska köra. Klassiska Dammrundan avverkades även här om dagen och igår blev det en fin tur upp till Ayacata på rekordtid och sen utför ner via Soria och tillbaka till Pozo igen. Var svårt att få nån fart utför då det blåste motvind ner till Soria. Ni vet när det går utför och det borde rulla på men man får trampa ändå. Dessutom var asfalten riktigt kass och jag är glad att jag kör mtb. Det smäller ordentligt om landsvägscyklarna när de kom utför. Stor punkarisk.


Ayacata är ju ett klassiskt vattenhål för cyklister och jag tycker att det var otroligt mycket cyklister där nu. Kanske för att jag alltid åkt tidigare på året hit. Eller så har Gran Canaria växt som cykelö. 



Idag kan jag inte riktigt bestämma mig om jag ska åka till toppen eller längs med kusten till Puerto Mogan, fika där och sen tillbaka. Båda alternativen känns lockande. Ska fråga vad benen vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar