torsdag 11 augusti 2016

Till fjälls!


Precis som en stor del av övriga Cykelsverige är jag i Sälenområdet och laddar för Cykelvasan. I mitt insta-flöde är det största del bilder från Sälen eller på cyklar som preppas till max. Cykelvasan är en riktigt stor händelse helt enkelt! Den stora snackisen nu är givetvis vädret. Så här i knappa mitten av augusti hade man ju kanske önskat lite mer sommarvärme, men det är väldigt mycket kallare än normalt så här års, i morse var det minusgrader och kom snöblandat på sina håll. So fort solen är framme är det riktigt skönt ute, men det lär bli en kylig morgon på lördag vid starten på Cykelvasan och vi damer startar ju redan 07.30 (och det är ruggigt tidigt för en morgonsnoozare som jag!!!)
Häromdagen cyklade vi i Rörbäcksnäs och det var verkligen grymma stigar. Har aldrig kört där innan, men det är helt klart ett område värt att besöka igen. Igår var Rideaway tillsammans med några andra cykelleverantörer där med democyklar för provkörning. Det var inte jättekul väder med regn och kyla, men det var faktiskt oväntat många som var där och ville testa cyklar.



Imorgon är det sprintdax, vi startar bakom Experium, kort och hårt race. Kom gärna och heja på mig och mina kompanjoner. Det brukar vara riktigt kul.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar