torsdag 19 maj 2016

Whats up?!



Jo, jag vilar i princip helt eftersom jag är så jäkla trött... Koppen är bångstyrig och vill inte sova alls, vilket givetvis inte förbättrar återhämtningen. Tänker att den är ungefär som ett grinigt spädbarn, egentligen jättetrött och i stort behov av den där sömnen, men sova -icke! Jo jag sover lite, men väldigt ytligt och vaknar typ 100gånger på natten + att det tar lång tid att ens somna. Det har varit så över en vecka nu, men är van och vet att det kommer att bli bättre, jag är inte orolig. Det är bara så tråkigt att känna sig seg och trött. För att sova följer jag konstens alla regler så klart, mörkt, tyst, svalt i sovrummet, avslappningsövningar, gå och lägga sig vid ungefär samma tid varje kväll och när man känner tröttheten komma, inget koffein på kvällen, inte lägga sig proppmätt, inte sova på dagen, inte tänka onda tankar, inte stressa. De som sover genom dessa enkla knep -lucky you! Mig biter det inte på i alla fall. Det ska bli riktigt skönt med en tävlingsfri helg i alla fall. Om jag är piggare ska jag träna lite, häpp!  

Nåt kul jag gjort i alla fall. Jag har köpt en symaskin. En billig en på Ikea. Nässjö GP Grand Prix Behövde ju ännu en tut till sin tävling och fungerande symaskin är alltid bra att ha. Eftersom jag ändå ska sy en tut, syr jag några extra tutar. Det går ju rätt mycket fortare än att sy för hand. Störta knepet är hur man ska få en rund kropp och en tut som inte hänger. Alltid kul att få nya, ovanliga problem att ta tag i.    

Hur det går med mitt Prince-lyssnande? Jo jag har kommit till 1989 nu, Batman albumet. Bara ca 31 album kvar tills vi hamnar i nutid.. Passar på att lyssna när jag är hemma själv så jag inte tråkar ut Mackan.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar