onsdag 6 maj 2015

Race i Skatås, trött i benen och annat skoj en onsdag.

 Foto: Fredrik Granat

En fin onsdag idag. Vet inte vad som var roligast av:

- Ett trevligt telefonsamtal med en man på Göteborgs universitet.

- Master cup i Skatås. Fullt ös i 36 minuter, man fick lera ned sig, det regnade innan start och Greeden kändes grym. Massor av startande i ungdomsklasserna. Kul att se. Benen mina var dock trötta,väldigt trötta på grund av marklyft och 4:or dagarna innan.

- En tjej som efter lunchspinningen undrar hur man gör om man vill börja cykla. På riktigt. Utomhus. Sånt tycker jag är så kul. Kan man genom att köra spinning få någon att bli intresserad av "riktig" cykel så har man i alla fall gjort nån nytta för sin sport. Inomhuscykling på gym borde för övrigt vara en bra rekryterings källa för cykelförbundet. Här finns massa vältränade, som cyklar fast inomhus. Locka dem att våga prova utomhus med!

Dessa tre saker tillsammans fick mig att känna mig som den här låten:







Imorgon blir det provkörning av GBG-girots mtb bana och en god chans till nedsmutsning igen. Tippar på jättelerigt underlag. Tur att man har mycket träningskläder!




2 kommentarer:

  1. Men master-cup är en annan sak. Den borde du också köra. Första deltävlingen på lördag! Grymt att du dök upp och visade gubbarna var skåpet ska stå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, nu blandade jag ihop det i SCF kalendern! Tyckte den hette så, men nu ser jag ju. Har ändrat. Kul att köra i alla fall. :)

      Radera