torsdag 12 mars 2015

Mer solcykling!


Blev ett fint solcyklingspass igår med. Först 6 gånger upp till toppen av Bryngfjordens slalombacke, Hittade en bra slinga som blev ca 1,1 km nästan bara uppför, men med ett tekniskt parti med rötter och en kort utför i.  Efter det, skojcykling på stigar, riktigt fina stigar. Hamnade i en riktig trollskog med grön mossa på mark och träd. Det var så att man åkte och väntade på att trollen skulle titta fram. Som skogar man bara drömmer om. Kanske är det bara att det är andra stigar än dem som man kör på hemma som gör att man blir så inspirerad, men I2-stigarna gillar jag verkligen. Efter cykling en middagslur på altanen hos syrran i Råtorp, tillsammans med trötta Ester. Måns, den andra katten strök omkring och höll koll, bra det.




Har jag gjort nån nytta då i Karlstad, eller bara cyklat och sovit? Jo, jag har testat muggar från Lagerhaus. De är lika den modell som "vann" av mina tre förslagna muggar, men billigare. Kan vara ett alternativ, för dem som inte vill lägga så mycket pengar på en mugg. Det blev en cykeltut och en  blomtut. Har märkt att det är riktigt svårt att fota muggar så att det blir snyggt och så man ser motivet på ett bra sätt. Ser lätt lite snett och vindt ut. Dessutom har jag målat med, men det tar vi någon annan dag.


Nu är jag tillbaka i Götet igen och ska utforska hemmastigarna de närmaste dagarna. Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar