måndag 11 augusti 2014

Hårt och inte alls hårt.



Fint i skogen men lite höstigt eftersom det torra, varma sommaren har gjort att  många löv redan har gulnat och ramlat till marken. Jag är dock glad så länge det är varmt ute och stigarna i Änggården är kanonfina nu. Det har intervallats i dagarna två så idag blev det lufsjogg i 20 minuter som omväxling. Eller egentligen är det väl en form av intervall det med, eftersom jag springer, om än långsamt och sen går om vartannat. Målet är att kunna springa ordentligt, men det får ta den tid det tar. Vill inte få problem med muskelfästet igen. Just nu känner jag mig som en rätt klumpig, långsam löpare faktiskt.

Igår blev det ett kvällsdopp och vi var nära att bli fast eftersom det blev lågvatten under tiden vi var på kobben och båten fastnade i sandbotten. Tyckte att Mackan, som har skepparexamen skulle ha koll på sånt där, själv har jag ju noll koll på båtlivet, men det var tydligen något även en skeppare kunde missa.
Hur som helst, vi hade det rätt gött det är fortfarande ganska varmt i havet. Bra kombi med skithårt och inte alls hårt, jag tror man behöver det oavsett om det gäller cykel eller övriga livet.




Vad mer, jag målar på och kikar efter om jag kan gå en kurs och lära mig någon form av grafisk teknik. Det vore kul att kunna göra tryck av bilderna och göra några i mycket begränsad, numrerad upplaga. Ibland händer det att många vill ha samma bild vilket givetvis är skitkul, men att rita tex. 10 ex av samma bild är rätt svårt och tidskrävande. Å andra sidan kan man göra varianter av samma bild.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar