tisdag 14 januari 2014

Vårväder i Otegen och 8:e plats!


Igår var det fint vårväder här i Belgien. Runt 10 grader och sol under eftermiddagen. Idag ösregnar det istället så det var skönt med lite sovmorgon så man kunde ligga och lyssna på regnet i sängen på morgonen. Förutom sol, var det även race i Otegen igår, ca 1 timmer från Ninove där vi nu bor med CX-landslaget. Hilma bra att det var varmt då vi bara har kortärmade, tunna tempodräkter att köra i. Man får ju hoppas att 10 grader håller i sig några veckor. Chansen för det är nog ganska liten dock. Jag får väl införskaffa mamelucker att ha under tempodräkten..

Banan var kemiskt platt, men omväxlande ändå tack vare olika underlag. Ganska mycket asfalt som var daggfuktig och såphal i kurvorna, men även en hel del gräs och obligatorisk leråker med djup, seg lera. Fick en ganska bra start och hängde med strax bakom täten första halva varvet. Därefter drogs fältet ut successivt och jag hamnade med några tjejer jag brukar tampas med på dessa race. Det flöt på bra fram tills jag gled omkull i en av de hala kurvorna (där för övrigt redan tre andra gått omkull innan mig). Som tur är känner man inte så mycket smärta när man är full av tävlingsadrenalin, men jag tappade kontakten med den tjej jag försökte hänga med. Slutade på 8:e plats, ca 2.30 efter segrande Helen Wyman. Lämnade in nummerlappen och fick en hårtork som pris.

Idag blir det lätt rull en timme.Benen känns trötta efterdagen. Om det ösregnar blir det dock trainer.


1 kommentar: