torsdag 29 augusti 2013

Fotosession, Kaffe och figurhysteri.


Här med mattsvart X-krossbåge med orange mirror lins. Visst blir jag lite mer respektingivande? Foto: Valentin Baat


I tisdags var vi uppe i Änggårdsbergen för att plåta lite bilder för X-Kross. Jag hade samlat ihop Angelica, Seglarn, Rikard, Merve och min sambo för ändamålet och fått ett gäng med bågar i olika färger och linser av X-kross. Det var kul och Valentin är en riktigt begåvad fotograf. Se hans bilder här! Det blev en riktigt bra bild på Mackan när han är i sitt esse. Övriga bilder kommer nog att dyka upp lite här och där i X-kross- sammanhang inom en snar framtid.

Angelica stajlar utför ett rotigt och stenigt parti. Valentin och Derya in action!

Själv övade jag mig med Go-pro:n, och då blir ju allt lite lätt förvridet. Hade verkligen varit roligt med en riktig fotoutrustning! När jag blir rik så...

Utöver det har det unnats kaffe och lyxchoklad från Belgiska Pralinboden. Jag tänkte att det kanske kunde vara bra för mina ben som varit trötta efter långlopps SM. Är uppenbarligen inte van vid så långa lopp och ska gör allt jag kan för att vara pigg på lördagens Bockstenstur. Vad gäller vädret på Bockstensturen, hoppas jag på strålande sol för övriga deltagare, publik och min klubbs skull och regn för min egen skull. Det ser dock ut att bli finväder vilket ger ett supersnabbt cykelföre om det inte blir motvind hem till Varberg. Idagsläget är 1439 personer anmälda. Kunde det bli 61 efteranmälningar hade det varit bra så vi når 1500- gränsen. Kom igen och åk ned och efteranmäl er på lördag nu! Tänk på att ni stöttar MIN klubb med de extra 100-lapparna!

Sedan har jag äntligen slutfört den här! Jag började "go crazy" med figurer redan i mars, men sen kom ett handledsbrott i vägen och jag kunde inte rita ordentligt på 2 månader eftersom det inte gick att hålla i en penna ordentligt. Min tanke förutom att fixa en passepateaut till bilden, är bland annat att skanna in den för att sedan använda figurerna digitalt. Hur sjutton man nu löser problemet med att skanna in en 50x70 cm stor bild i en liten A4 skanner utan att förstöra bilden. Dagens lyxproblem alltså!


"Friends" Akvarell och bläck 50x70 cm 2013




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar