lördag 11 maj 2013

Giropremiär och film inför morgondagen!



Idag kördes premiären av Göteborgsgirot., stadsloppsvatianten Ca 3000 på startlinjen inne på Ullevi kändes mäktigt, främst motionärer men även en del snabba elitåkare. Jag och Mackan körde och innan start läste jag igenom reglerna för Mackan. Där stod att man skulle ha nummerlappen på magen. Mackan som är lydig satte den givetvis som anvisat:

Det kändes dock lite väl motionärsmässigt, så när vi kom fram till starten smusslade han så diskret som möjlig av nr-lappen och satte den på ryggen istället. Ingen såg det allvarliga missödet. 

Det var ett knixigt lopp och jag körde fel några gånger på grund av lite dåligt skyltat, men jag tycker att tanken är utmärkt och med lite justeringar kommer det nog bli kanon. Fokus är ju på motionärerna och upplevelsen blir ju helt annorlunda om man kör långsammare. Hade intalat mig själv att ta det vackert, då jag inte vill riskera några vurpor med handen och i början fegade jag mycket och tog mig inte fram i fältet, men det var ju så klart svårt att hålla igen när man väl är där med en massa folk om kring sig och jag körde på bra när väl fältet dragits ut. Handleden kändes bra, men jag kände av tumbasen en del och det var svullet efteråt. Hoppas inte det blir värre. 

För er som ska köra i morgon och inte kört banan kommer här en liten snutt av den. Från "Golfbanevägen" till början på stigningen av getryggen. Så vet ni vad som väntar där ute i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar