söndag 3 februari 2013

Tack för CX-partyt!

Björn och Mattias.  Är inte Björn förvånandsvärt lik snabeltuten? (i så fall öl-tuten)

Igår var jag på CX-party. Det var CX-swedengänget som dragit i hop ett gäng hemma hos Björn. Runt 20 pers blev vi, varav de flesta sådana som man vanligen ser iklädda cykelkläder. Har ni tänkt på att man ofta får en helt annorlunda framtoning i sina vanliga kläder, jämfört med cykelkläder? Vissa personer som man bara sett i klädd kroppstrumpa och hjälm ser helt annorlunda i jeans och T-shirt.

Ryktet om denna fest verkade ha spridit sig till Kenthucky USA, då man ju bestämt att lägga alla klasserna i CXVM just på lördagen. Tänk vad snällt, så att vi kunde få en fest där det inte bara pratades om CX, utan också fick titta på CX av högsta klass.

Jag vann en halv meter pepparsalami efter att ha tippat rätt på vinnaren i herrklassen (Sven Nys) och dessutom tippat närmaste vinnartid. Diffade på bara några sekunder, är ganska stolt för det. Lite synd att jag inte äter korv, men Mackan blev glad över att jag "drar till hemmet". Hur som helst en trevlig kväll.

Sitter för tillfället och funderar på vad jag ska utföra för träningspass idag. Har gett mig själv en period med lite mer ostrukturerad träning så här efter CX-säsongen. Det kommer att bli en hel del styrketräning kommande veckor i alla fall, så att jag blir stark som en oxe och förhoppningsvis blir av med mina krämpor i axlarna.

Det enda som hindrar lite i detta är att jag i måndags fick besked om att jag har en spricka och lös benbit handen. Det gör det inte optimalt att träna i gymet, då just händerna används mycket, men man får träna alternativa övningar. Jag åkte, trots handen längdskidor i Borås här om dagen och det kändes inget i handen. Förrän jag ramlade. Det är överhuvutaget svårt att veta vad jag ska och inte ska göra med handen, informationen från läkaren har varit att "ta det lugnt", men hur lugnt. Jag kör efter principen "gör allt som inte gör ont" + att jag tejpar i hop det spruckna fingret med det brevid. Hoppas det funkar. Jag har 2 gamla skador i samma hand som är väldigt missprydande på grund av fel riktlinjer från vården så jag hoppas det blir rätt den här gången.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar