tisdag 20 mars 2012

Vårdagjämning och 100%!


Yes! Det är vårdagjämning. Från och med nu är det mer dag än natt, känns strålande! Träningen börjar återgå till det normala och eftersom det är så fint i skogen, har jag förlagt en stor del av min träning där. 
Under min sjukperiod gjorde jag ett litet experiment, eftersom mina luftrör och lungor var drabbade. jag letade fram min gamla PEF-mätare (en manick som mäter hur fort man andas ut luften) för att kolla på vilken nivå jag låg och har mätt under några veckors tid. När jag var som sjukast, kom jag knappt över 400, en nivå som är strax under det som sägs vara "normalt" för en person i min ålder och längd, men som jag alltid ligger en bra bit över, då jag  har tränat så mycket konditionsbaserad träning under många år. I takt med tillfrisknande, har värdet ökat och idag var jag tillbaka på min egen "normalnivå" (strax över 550). Känns bra att veta att det åtminstone inte är något fel där. Så nu är det nog bara att köra på som vanligt. Har känts bra i kroppen under träning, även om det varit svårt att köra några högintensiva intervaller, då jag börjat hosta så fort jag kommit över en viss pulsnivå, men sista träningspasset verkade det fungera det med.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar