torsdag 22 mars 2012

Broccoli.


Har funderat på det här ett tag och kommit fram till att jag nog blivit beroende av broccoli. Rå broccoli, absolut inte kokt. Det hela började för några år sedan, då killarna i Team Kalas introducerade mig för det. Just rå broccoli sades vara nyttigt och tillhöra kategorin basiska livsmedel, som tydligen ska vara nån slags under för kroppen. Efter det har jag väl ätit det någon gång då och då, men på senaste tiden har jag liksom känt mig tvungen att ha det i salladen varje dag. Salladen har inte riktigt känts komplett och nyttig annars och jag har verkligen känt ett sug efter just denna grönsak.  Ja, ja det finns väl värre saker att vara beroende av och jag antar att man inte kan/orkar överdosera drogen. Kanske är det några av de nyttigheter som broccoli innehåller som kroppen vill ha extra av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar